Ads 468x60px

2009/08/15

STUDY SESSION!!

Hi Everyone!
This is Hirotoshi Masuda, one of the organizers of g-Enesis.

I inform you about study session on July 21st.

We invited Kenichi Kato, representative director of PEACEWAVE, and he gave us a productive day.
He has a lot of experience, for instance, studying in US, researching in Taiwan, working at NGO, and now business manager. It was a quite good opportunity for us to meet such a fascinating person who has a lot of energy.

His contents were composed of two topics, one was his company relating to eco japan cup and the other was his experience.

we organize study session once a month.
So if you get more information, please contact us.

Thanks.



こんにちは。運営の増田紘俊です

前回g-Enesisで勉強会を開きましたので報告します。今回は昨年度のエコジャパンカップで受賞されましたピースウェイブの代表である加藤様をお招きし、勉強会を開きました。エコジャパンカップで受賞された技術に関する話はもちろんのこと、海外での豊富な経験、NGO、経営者と広い分野について話していただきました。
特に「循環」を以前から意識されており、小、中、大というコミュニティでの循環するシステムを構築することの大切さを指摘され、私たちの活動の幹である「サステナティビティ」とまさに通じるものがあり、有意義な時間を過ごすことができました。

↑その後の学生同士での議論

このように私たちは勉強会を通してエネルギーに対し理解を深め、社会提言していこうと考えています。興味がある方は是非ご連絡ください!!

0 コメント:

コメントを投稿